den 12 oktober 2018

Ledande dagligvarukedja ingår avtal med SECITS

En av Sveriges ledande dagligvarukedjor kopplar upp ca 1 500 trygghetskameror från drygt 100st butiker till Secits driftscentral. Kunden har ett stort nät bestående av flera hundra butiker. Avtalet är värt ca 500 000kr/år och avtalet är tecknat på 3 år.

Avtalet innebär trygghet 7/24, minskad lokal administration och central kontroll av att den investering som gjorts i säkerhet och trygghet säkerställs på bästa sätt.

Förtroende från denna stora kund är vi väldigt stolta över. Skalbarheten som våra IP baserade lösningar erbjuder vilka paketerats efter kundens önskemål på ett kostnadseffektivt sätt visar att vår affärsidé ligger helt rätt i tiden säger Hans Molin, VD på Secits.

I och med avtalet driftar vi nu totalt drygt 35 000 st. kameror, vilket så klart är mycket glädjande, fortsätter Hans Molin

Så funkar det

Säker internetuppkoppling av IP kameralösningarna hanteras centralt, från driftcentralen. Driftcentralen sköter löpande driftsövervakning, service och support samt uppdateringar av programvaror. I och med den centrala övervakningen kan kundens personal koncentrera sig på att driva butiken på bästa sätt och samtidigt känna sig tryggare i sin verksamhet.

Secits har stora myndigheter, banker och detaljhandelskedjor som långvariga kunder.